Hopp over navigasjon
         
Søk med mobilen

Treff

1 treff


Omslagsbilde
""
Logg inn med nasjonalt lnr for å gi stjernekast
Utgitt:
2015 . - Bok . - 96 s.
Bokmål
Opplysninger:
Boken handler om hvorfor det er viktig å snakke om læring, hvordan dialog kan fremme læring og hvordan dette kan inngå i en helhetlig praksisvurdering. Den inneholder to deler. Del en er viet tanker om læringsdialog og dens betydning for læring. Læring settes her inn i en helhetlig og overgripende sammenheng og det gis eksempler på ulike innfallsvinkler til læringsdialog. Del to viser hvordan læringsdialog kan brukes i forskjellige tidsspenn og hvordan læringsdialog og vurdering kan ses i en større sammenheng i skolens virksomhet. Roald Jensen jobber ved lærerutdanningen ved Høgskolen i Vestfold. Camille Hauren Leirvik er ansatt i Utdanningsetaten i Oslo kommune, Avdeling for pedagogisk utvikling og kvalitet.
Hylleplass:
371.102 J
Husk denne

(beta)Bli den første til å skrive anmeldelse
Forfatterne tar for seg dialogen som læringsfremmende faktor og viser hvordan læringsdialog i det daglige kan settes i sammenheng med prinsippene for læringsfremmende vurdering, elevsamtalen og kontakten med foresatte i et langsiktig perspektiv. Skolens personale opplever en stor dokumentasjonsbyrde, og da kan det være utfordrende å organisere de ulike elementene til en læringsfremmende helhet, slik at praksisen ikke bare utvikles til ritualiserte handlinger. I denne boken gir forfatterne deg eksempler på hvordan du kan gjøre dette.
Vis alltid denne fanen

Bibliotekarenes bokanmeldelser - fra anbefalinger.deichman.no

Vis alltid denne fanen
  • Tips en venn om Elevsamtalen, læringsdialog og
  • Del på Facebook
  • Vis Facebooks Liker-knapp
  • Del på Twitter
  • Vis QR-kode med lenke for mobil
  • Foreslå innkjøp
  • Annen visning
Generell URL til dette søket: