Hopp over navigasjon
         
Søk med mobilen

Treff

1 treff


Omslagsbilde
""
Logg inn med nasjonalt lnr for å gi stjernekast
Utgitt:
2012 . - Bok . - 256 s.
Bokmål
Hylleplass:
371.38 D
Bestill       Husk denne

(beta)Bli den første til å skrive anmeldelse
Er du opptatt av at elevene skal bruke nysgjerrigheten og kreativiteten sin og lære gjennom samtaler og praktiske aktiviteter? Dette er kjernepunkter i 'dialogbasert undervisning' og i denne boka. Her får du se hvordan erfarne museumsundervisere møter barn og unge og får dem med på å utforske temaer, utveksle meninger og utvikle nye tanker. Et viktig anliggende i undervisningen deres er å finne berøringspunkter med elevens egen livsverden og å utnytte den flerstemmigheten som alltid finnes i en gruppe.

Forfatterne viser hva dialogbasert undervisning kan bety i praksis. De beskriver sju undervisningsforløp som alle er hentet fra kunstmuseer, og viser hvordan elevene med utgangspunkt i kunst og design kan engasjeres i diskusjoner, ikke bare om selve kunsten, men om blant annet historie, samfunn, bærekraft og identitet. De museumspedagogiske casene i boka har samtidig overføringsverdi til undervisning i museer generelt og i skolens egne læringsrom – i alle fag og på alle nivåer.

Dialogbasert undervisning : kunstmuseet som læringsrom


av Olga Dysthe (Olga Dysthe, Nana Bernhardt og Line Esbjørn)
Bok på Bokmål | utgitt 2012
Ledig (Avd.: Tønsberg Voksen - Plassering: fag 371.38 D)
Bestill Husk denne

Skrive for å lære : skriving i høyere utdanning


av Olga Dysthe (Olga Dysthe, Frøydis Hertzberg og Torlaug Løkensgard Hoel)
Bok på Bokmål | utgitt 2000
Ledig (Avd.: Tønsberg Voksen - Plassering: fag 808.06 D)
Bestill Husk denne
Vis alltid denne fanen

Bibliotekarenes bokanmeldelser - fra anbefalinger.deichman.no

Vis alltid denne fanen
  • Tips en venn om Dialogbasert undervisning : kun
  • Del på Facebook
  • Vis Facebooks Liker-knapp
  • Del på Twitter
  • Vis QR-kode med lenke for mobil
  • Foreslå innkjøp
  • Annen visning
Generell URL til dette søket: