Hopp over navigasjon
         
Søk med mobilen

Treff

1 treff


Omslagsbilde
""
Logg inn med nasjonalt lnr for å gi stjernekast
Utgitt:
2019 . - Bok . - 97 sider
Bokmål
Opplysninger:
Samarbeid mellom skole og hjem er viktig for elevens læring og trivsel i skolen. Som lærer må du vite at det er ditt ansvar å legge til rette for samarbeidet. Målet med boka er å gi dem som har skolen som arbeidsplass, noen innspill og åpne for refleksjoner knyttet til foreldres rolle i skolen. Et viktig poeng er hvordan skolen kan bidra til at foreldrene blir en ressurs for sine egne barn og for skolen som helhet. I denne boka knytter forfatteren foreldreinvolvering til perspektivene til Epstein, Bourdieu og Bronfenbrenner, og forklarer hvorfor det er en sammenheng mellom å forstå disse perspektivene og forstå foreldrenes forutsetninger for å involvere seg i barnas skolearbeid og skolegang. Boka er skrevet for grunnskolelærerutdanningsstudenter og pedagogikkstudenter. Unn-Doris K. Bæck jobber som professor i sosiologi ved UiT Norges arktiske universitet og har tidligere jobbet som professor i pedagogikk ved Institutt for lærerutdanning og pedagogikk ved samme universitet. Bæck har i mange år være opptatt av forholdet mellom hjem og skole og har publisert en rekke arbeider på feltet, både nasjonalt og internasjonalt.
Hylleplass:
371.19 B
Bestill       Husk denne

(beta)Bli den første til å skrive anmeldelse
Vis alltid denne fanen

Bibliotekarenes bokanmeldelser - fra anbefalinger.deichman.no

Vis alltid denne fanen
  • Tips en venn om Hjem-skole-samarbeid
  • Del på Facebook
  • Vis Facebooks Liker-knapp
  • Del på Twitter
  • Vis QR-kode med lenke for mobil
  • Foreslå innkjøp
  • Annen visning
Generell URL til dette søket: