Hopp over navigasjon
         
Søk med mobilen

Treff

1 treff


Omslagsbilde
""
Logg inn med nasjonalt lnr for å gi stjernekast
Utgitt:
2017 . - Bok . - XXI, 230
Bokmål
Opplysninger:
Hvorfor gjør vi ikke mer for å bremse menneskeskapt klimaendring når vi vet så mye om hva konsekvensene kan bli? Når fører kunnskap til handling - og hva kan et fag som pedagogikk bidra med i møte med vår tids største utfordring? I denne boka belyser Ingerid S. Straume hvordan våre sosiale forestillinger bidrar til handlingsmuligheter, håp og evne til å skape noe nytt. «Forfatteren går til kjernen i ulike forståelser av klimaproblemet: politisk, kulturelt, moralsk og pedagogisk. Boken er skrevet med forbilledlig klarhet og smittende engasjement, samt med brodd overfor ledende aktører i oljelandet Norge». - Arne Johan Vetlesen, professor i filosofi ved Universitetet i Oslo «Straume gir en utfyllende analyse av det pedagogisk-filosofiske idégrunnlaget for klima- og miljøundervisningen i skolen. Boken er interessant for alle som er opptatt av klima og miljø - og av hvordan skolen kan forberede fremtidige generasjoner på å leve i en tid preget av store klimaendringer». - Astrid Sinnes, førsteamanuensis i realfagsdidaktikk ved Norges miljø- og biovitenskapelige universitet «Ingerid Straumes bok bør leses av alle som er opptatt av klimaendring, utdannelse, ungdom og framtid. Med tyngde og nøkternhet leverer hun slagkraftige argumenter for transformativ læring både i skolen og i samfunnet». - Karen O'Brien, professor i samfunnsgeografi ved Universitetet i Oslo.
Hylleplass:
370.11 S
Bestill       Husk denne

(beta)Bli den første til å skrive anmeldelse
Hvorfor gjør vi ikke mer for å bremse menneskeskapt klimaendring når vi vet så mye om hva konsekvensene kan bli? Når fører kunnskap til handling - og hva kan et fag som pedagogikk bidra med i møte med vår tids største utfordring?
I denne boka belyser Ingerid S. Straume hvordan våre sosiale forestillinger bidrar til handlingsmulighcter, håp og evne til å skape noe nytt.

«Forfatteren går til kjernen i ulike forståelser av klimaproblemet: politisk, kulturelt, moralsk og pedagogisk. Boken er skrevet med forbilledlig klarhet og smittende engasjement, samt med brodd overfor ledende aktorer i oljelandet Norge».
- Arne Johan Vetlesen, professor i filosofi ved Universitetet i Oslo

«Straume gir en utfyllende analyse av det pedagogisk-filosofiske idegrunnlaget for klima- og miljøundervisningen i skolen. Boken er interessant for alle som er opptatt med klima og miljø og av hvordan skolen kan forberede fremtidige generasjoner på å leve i en tid preget av store klimaendringer».
- Astnd Sinnes, førsteamanuensis i realfagsdidaktikk ved Norges miljø- og biotilenskapelge universitet

«Ingerid Straumes bok bør leses av alle som er opptatt av klimaendring, utdannelse, ungdom og framtid . Med tyngde og nøkternhet leverer hun slagkraftige argumenter for tran-formativ læring både i skolen og i samfunnet».
- Karen O'Brien, professor i samfunnsgeografi ved Universitetet i Oslo

Vis alltid denne fanen

Bibliotekarenes bokanmeldelser - fra anbefalinger.deichman.no

Vis alltid denne fanen
  • Tips en venn om En menneskeskapt virkelighet :
  • Del på Facebook
  • Vis Facebooks Liker-knapp
  • Del på Twitter
  • Vis QR-kode med lenke for mobil
  • Foreslå innkjøp
  • Annen visning
Generell URL til dette søket: