Hopp over navigasjon
         
Søk med mobilen

Treff

1 treff


Omslagsbilde
""
Logg inn med nasjonalt lnr for å gi stjernekast
Utgitt:
2017 . - Bok . - 165 s.
Bokmål
Opplysninger:
Alle skal med! handler om bruk av veiledning som redskap for kompetansebygging i en lærende barnehage. Arbeidet med å ivareta og videreutvikle kvalitet i barnehager er avhengig av personalets kompetanse, og boka belyser sentrale forutsetninger som må være tilstede når alle skal med i arbeidet med å utvikle barnehagekvalitet. Boka bygger på et interaktivt utviklings- og forskningsarbeid og har en sosiokulturell tilnærming. Resultatene fra forskningsarbeidet er presentert både gjennom faglige drøftinger og gjennom deltakernes perspektiver. Temaene som belyses er kvalitet, ledelse, veiledning, didaktikk og fagspråk. Alt dette ses i sammenheng med hvordan en lærende barnehage kan utvikles. Hensikten med boka er å inspirere til igangsetting og implementering av utviklings- og forskningsarbeider i barnehager. Målgruppen vil være alle som er opptatt av barnehageforskning, og alle som er opptatt av å iverksette barnehagebaserte kompetanseutviklingstiltak.
Hylleplass:
372.12 Ø
Husk denne

(beta)Bli den første til å skrive anmeldelse
En lærende barnehage er en barnehage som er i stadig utvikling og forandring i tråd med de kravene og forventningene som stilles. Boken omhandler bruk av veiledning som redskap for kompetansebygging i en lærende barnehage, og belyser sentrale forutsetninger som må være tilstede når alle skal med i arbeidet med å utvikle barnehagens kvalitet. Den bygger på interaktivt utviklings- og forskningsarbeid, og resultatene er presentert gjennom faglig drøfting og gjennom deltagernes perspektiver.
Vis alltid denne fanen

Bibliotekarenes bokanmeldelser - fra anbefalinger.deichman.no

Vis alltid denne fanen
  • Tips en venn om Alle skal med! : veiledning i d
  • Del på Facebook
  • Vis Facebooks Liker-knapp
  • Del på Twitter
  • Vis QR-kode med lenke for mobil
  • Foreslå innkjøp
  • Annen visning
Generell URL til dette søket: