Hopp over navigasjon
         
Søk med mobilen

Treff

1 treff


Omslagsbilde
""
Logg inn med nasjonalt lnr for å gi stjernekast
Utgitt:
cop. 2007 . - Bok . - 388 s.
Bokmål
Hylleplass:
658.8 S
Bestill       Husk denne

(beta)Bli den første til å skrive anmeldelse
Forlaget skriver om denne boka:

Merkevareledelse er et strategisk verktøy for å øke kundenes opplevde nytte av bedriftens varer og tjenester.
Mange bedriftsledere har innsett at merkevarene er deres viktigste eiendel som må pleies etter beste evne. De vet nemlig at sterke merkevarer har en sentral plass i kundenes hukommelse.

God og seriøs merkevareledelse bør følge en strategisk planleggingsprosess
- fra ønskede mål og for effekter av merkevarer, via posisjonering hos kunder og i markedet, til valg av ulike virkemidler i markedsføringsprogrammet. Denne boken behandler hvert av disse stegene inngående gjennom tre hovedavsnitt som følger samme struktur som planleggingsprosessen.

Merkevareledelse norsk er den første akademiske lærebokensom behandler fagområdet merkevareledelse fra et norsk perspektiv.
Boken er basert på oppdatert internasjonal forskning og belyser gjennom utstrakt bruk av eksempler fra norsk annonsørhverdag hvordan man kan bygge sterke merkevarer i en norsk kontekst.

Målgruppen for boken er todelt
og omfatter på den ene siden studenter innen økonomiske og administrative fag og på den andre siden ledere i privat og offentlig virksomhet som øsnker å oppdatere seg på eller lære mer om et fascinerende fagområde.

Side
Forord13
Introduksjon15
Hva handler denne boken om?18
1Merkevarehistorie23
Del 1Effekter av merkevarer33
2Psykologiske effekter av merkeverdi på kundene35
3Effekter av merkeverdi for bedriftene51
4Verdifastsettelse av merkevarer64
Del 2Posisjon hos kunder og marked81
5Kjennskap84
6Merkeassosiasjoner112
7Merkeposisjonering og merkeverdier143
8Merkearkitektur og styring av merkeporteføljen181
Del 3Virkemidler og strategier205
9Merkeelementer209
10Merkeutvidelser230
11Merkesamarbeid256
12Kommunikasjonsplanlegging286
13Utvikling av kommunikasjonsstrategi308
14Taktikk og operative tiltak354
Referanser371
Figur- og tabelloversikt381
Appendix A386

Vis alltid denne fanen

Bibliotekarenes bokanmeldelser - fra anbefalinger.deichman.no

Vis alltid denne fanen
  • Tips en venn om Merkevareledelse på norsk
  • Del på Facebook
  • Vis Facebooks Liker-knapp
  • Del på Twitter
  • Vis QR-kode med lenke for mobil
  • Foreslå innkjøp
  • Annen visning
Generell URL til dette søket: