Hopp over navigasjon
         
Søk med mobilen

Treff

1 treff


Omslagsbilde
""
Logg inn med nasjonalt lnr for å gi stjernekast
Utgitt:
2005 . - Bok . - 127 s.
Bokmål
Hylleplass:
371.102 W
Bestill       Husk denne

(beta)Bli den første til å skrive anmeldelse
Forlaget skriver om denne boka:

Dagens lærere møter mange utfordringer. Flere lærere må sykmelde seg, og elevene blir stresset. Både barn og voksne klager over manglende arbeidsro og et bråkete skolemiljø.

Hvordan kan hver enkelt lærer løse disse problemene? I denne boka viser Bodil Wennberg og Sofia Norberg hvordan læreren kan skape arbeidsro og bedre forutsetninger for læring gjennom tydelig ledelse i klasserommet. Hvis læreren arbeider systematisk med EQ (emosjonell intelligens), blir det lettere for ham/henne å håndtere følelser og utfordringer rundt makt og autoritet i klasserommet.

Vi tenker ikke alltid på lærere som ledere, men ledelse er en viktig del av lærerrollen. Ved hjelp av teorien om EQ (emosjonell intelligens) beskriver Wennberg og Norberg hvordan du som lærer kan ta tilbake makten i klasserommet. Boka har eget kapittel om forsvarsstrategier, og her får du mange tips om hvordan du kan gjenkjenne både egne og andres reaksjonsmønstre. Til norsk ved Bodil Sunde.

Vis alltid denne fanen

Bibliotekarenes bokanmeldelser - fra anbefalinger.deichman.no

Vis alltid denne fanen
  • Tips en venn om Klasseromsledelse
  • Del på Facebook
  • Vis Facebooks Liker-knapp
  • Del på Twitter
  • Vis QR-kode med lenke for mobil
  • Foreslå innkjøp
  • Annen visning
Generell URL til dette søket: