Skolen som samfunnsinstitusjon : elev, hjem og skole
Ingeborg Tveter ThoresenThoresen, Ingeborg Tveter 306.43 T
Bok Bokmål utgitt 2019
Hylleplass: *0010467920 *003NO-LaBS *00520211011215329.0 *007t *008190122s2019 no er 0 nob d *009 nam 1 *019 $bl *020 $a978-82-02-60495-0$qh.$cNkr 379.00 *0243 $a9788202604950 *035 $a(NO-LaBS)11550759(bibid) *035 $a(NO-OsBAS)150307349 *040 $bnor *08204$a306.43$223/nor$qNO-OsBAS *090 $c306.43$dT *1001 $aThoresen, Ingeborg Tveter$d1943-$6(NO-LaBS)467920-1$_49834100 *24510$aSkolen som samfunnsinstitusjon$belev, hjem og skole$cIngeborg Tveter Thoresen *260 $aOslo$bCappelen Damm akademisk$c2019 *300 $a197 s.$c24 cm *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt *338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact *386 $mNasjonalitet/regional gruppe$bNO$0(NO-LaBS)467920-1 *5208 $aSkolen er en viktig samfunnsinstitusjon og endringer i samfunnet påvirker skolens oppdrag. Skole-hjem-samarbeidet ligger som en basis for skolens oppdrag og oppgaver, og dette er sentralt i boka. Forfatteren er opptatt av at et godt skole-hjem-samarbeid henger sammen med et trygt og godt skolemiljø med nulltoleranse mot krenking, mobbing, vold, diskriminering og trakassering. Andre viktige tema er mangfoldet i skolen, barns rettigheter, sammenhengen i utdanningsløpet, og overgang mellom barnehage og skole og fra barnetrinn til ungdomstrinn. Skolen som samfunnsinstitusjon tar opp fagstoff i Pedagogikk og elevkunnskap (PEL) i grunnskolelærerutdanningene. Målgruppa er grunnskolelærerstudenter og lærere i skolen. Boka er også aktuell for foresatte og kan leses som et innlegg i den faglige og utdanningspolitiske samfunnsdebatten. *65007$aSosialpedagogikk$9nob$2Bokbasen AS$_45262000 *85641$amedia.boknett.no$uhttps://media.boknett.no/objects/49/73/150307349/productimage_ORG_e46a30a52bf2f623cca1afc829ce3ef0982905ae.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg ^