Anerkjennelse i skolen : en forutsetning for læring
Arne Nikolaisen JordetJordet, Arne N. · Bok · Bokmål · utgitt 2020
·
Hylleplass: 370.15 J
Ikke ledig
Biblioteket har (for tiden) 0 eksemplarerHenter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*0010586694 *003NO-LaBS *00520211011223753.0 *007t *008200611s2020 no er 0 nob d *009 nam 1 *019 $bl *020 $a978-82-02-60318-2$qheftet$cNkr 499.00 *0243 $a9788202603182 *035 $a(NO-LaBS)12555015(bibid) *035 $a(NO-OsBAS)150340762 *040 $bnor *08204$a370.1523$223/nor$qNO-OsBAS *0830 $a370.15$223/nor$qNO-OsBAS *090 $c370.15$dJ *1001 $aJordet, Arne N.$d1953-$6(NO-LaBS)586694-1$_54664700 *24510$aAnerkjennelse i skolen$ben forutsetning for læring$cArne Nikolaisen Jordet *250 $a1. utgave *260 $aOslo$bCappelen Damm akademisk$c2020 *300 $a410 sider$billustrasjoner$c25 cm *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt *338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact *386 $mNasjonalitet/regional gruppe$bNO$0(NO-LaBS)586694-1 *5208 $aLæreplanreformen Fagfornyelsen, omtalt som skolens verdiløft, har som intensjon å sette barnet i sentrum for opplæringen og styrke elevenes motivasjon og lærelyst gjennom en mer elevaktiv undervisning. Dette er nødvendig i en skole hvor mange elever føler seg umyndiggjort, lite sett og får tildelt roller som passive mottakere av kunnskap. Forfatteren av denne boka viser at forutsetningen for å lykkes med dette er å anerkjenne elevene fordi anerkjennelse er menneskets mest grunnleggende psykologiske behov. Med utgangspunkt i anerkjennelsesteori viser forfatteren hva det innebærer i praksis i skolen og hvor avgjørende det er for barns faglige og sosiale læring. Han presenterer rammene for en anerkjennende pedagogikk og viser hvordan en slik praksis vil styrke alle elevers muligheter til deltakelse, mestring og læring. Boka henvender seg til lærerstudenter, lærere, skoleledere og ansatte i lærerutdanningene og alle som er opptatt av å skape de beste betingelser for barns oppvekst. *65007$aGrunnskolen$9nob$2Bokbasen AS$_45475000 *65007$aLæring$9nob$2Bokbasen AS$_45040400 *65007$aPedagogisk psykologi$9nob$2Bokbasen AS$_44911700 *85641$amedia.boknett.no$3Omslagsbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/62/07/150340762/productimage_ORG_32b6892d6ce60115eb2e01ba7c852a044478db12.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg ^