Tittelnr | 613896
|
---|---|
Tittel | |
Forfatter | |
Medvirkende | |
Språk | |
Utgitt | |
Omfang | 71 sider : illustrasjoner
|
Opplysninger | Det er viktig at matematikkvansker oppdages tidlig, slik at læreren kan sette i verk tilpassede tiltak på et tidlig tidspunkt. Boka handler om en arbeidsmodell som vektlegger nytten av å bruke ulike kartleggingsinstrumenter og systematiske, tilpassede tiltak. Boka har tre deler: Del 1: Hva er det? · Hva er matematikk og matematikkvansker? · Sentrale kjennetegn · Årsaker Del 2: Roller og ansvar · Skolens ansvar · PP-tjenestens ansvar · Statpeds og spesialisthelsetjenestens ansvar Del 3: Hva virker? Tiltak · Motivasjon, interesse og mestring · Ferdighetstrening · Problemløsning · Rettigheter for elever med matematikkvansker Målgruppe er lærere, PP-rådgivere og skoleledere i grunnskolen og videregående skole. Også nyttig for ansatte i barnehagen, foresatte og alle som ønsker å vite mer om matematikkvansker og hvordan det kan håndteres.
|
Emner | |
Dewey | |
Nettressurser | |
ISBN | 9788245037838 (heftet) : Nkr 159.00
|
Hylleplass | 371.9 Aa
|