Vis alltid denne fanen
Tittelnr
0468396
Tittel
Dybdelæring : en flerfaglig, relasjonell og skapende tilnærming
Medvirkende
Østern, Tone Pernille (redaktør) redaktør
Språk
bokmål
Utgitt
Oslo : Universitetsforl. , cop. 2019
Omfang
201 s. : kol. ill.
Opplysninger
Hva er dybdelæring? Hva er det dybde tilfører læring? Denne boka presenterer et grunnleggende annet syn på læring og dybdelæring enn en ensidig kognitiv forståelse. Forfatterne viser at læring skjer gjennom samskaping mellom ulike aktører, og de transformerer (dybde)læring til å være kroppslig, relasjonell, skapende, affektiv og kognitiv læring - på en og samme gang. Empirien er hentet fra det flerfaglige forsknings- og utviklingsprosjektet «200 milliarder og 1,» der naturfag, religionsfag og kunstfag møtes. I møtet mellom to ungdomsskoler, en lærerutdanning, et teaterhus og Den kulturelle skolesekken skapes sanselig didaktisk design. Forfatterne har gått inn i disse møtene og formet et svar på hva flerfaglig læring kan være, og hva som er verdien i slik læring. Målgruppene for boken er studenter i grunnskolelærerutdanningen, studenter i PPU, ulike lærerprofesjonsrettede masterløp og lærere under videreutdanning.
Emner
Læring
Undervisningsmetodikk
Dewey
371.39
ISBN
978-82-15-02972-6 (h.) : Nkr 379.00
Hylleplass
371.39 D