Tittelnr | 0407524
|
---|---|
Tittel | |
Originaltittel | |
Forfatter | |
Medvirkende | |
Språk | |
Utgitt | |
Omfang | 224 s.
|
Passer for | |
Opplysninger | Omslagstittel: Spill- og dataprogrammering for barn
. - Originaltittel: Computer coding for kids
. - På omslaget: Med Scratch og Python
. - Har ordliste, register
. - Lær datakoding ved å lage spill i språkene Scratch og Python. Her lærer man å programmere dataspill og animasjoner, egne programmer og spill. Bli først kjent med det visuelle dra-og-dropp-språket Scratch, deretter videre til å programmere med det litt mer avanserte Python, et tekstbasert programmeringsspråk som brukes mye i yrkeslivet. Koding har blitt kalt framtidens språk, og etter hvert som mer og mer i verden blir digitalisert, vil de som kan eller forstår programmering, få et stort fortrinn. Boken er utviklet for å støtte data som skolefag, og gjør selv de mest innfløkte sidene ved programmering og datamaskiner forståelige for alle. Sakprosa for mellom-/ungdomstrinnet. Omtalen er utarbeidet av BS.
. - Alder: 9-16 år
|
Emner | |
Dewey | |
ISBN | 9788231611752 (h.) : Nkr 199.00
|
Hylleplass | u 005.13 V
|