Vis alltid denne fanen
Tittelnr
0407524
Tittel
Spill- og dataprogrammering : en illustrert trinn-for-trinn-guide
Originaltittel
[Computer coding for kids]
Forfatter
Vorderman, Carol 1960-
Medvirkende
Magnussen, Bjørnar (oversetter) oversetter
Språk
bokmål
Utgitt
[Oslo] : Spektrum , 2017
Omfang
224 s.
Passer for
bu,u,u
Opplysninger
Omslagstittel: Spill- og dataprogrammering for barn . - Originaltittel: Computer coding for kids . - På omslaget: Med Scratch og Python . - Har ordliste, register . - Lær datakoding ved å lage spill i språkene Scratch og Python. Her lærer man å programmere dataspill og animasjoner, egne programmer og spill. Bli først kjent med det visuelle dra-og-dropp-språket Scratch, deretter videre til å programmere med det litt mer avanserte Python, et tekstbasert programmeringsspråk som brukes mye i yrkeslivet. Koding har blitt kalt framtidens språk, og etter hvert som mer og mer i verden blir digitalisert, vil de som kan eller forstår programmering, få et stort fortrinn. Boken er utviklet for å støtte data som skolefag, og gjør selv de mest innfløkte sidene ved programmering og datamaskiner forståelige for alle. Sakprosa for mellom-/ungdomstrinnet. Omtalen er utarbeidet av BS. . - Alder: 9-16 år
Emner
Koding
Scratch(programmeringsspråk)
Dataspill - Programmering
Python
Dewey
005.13
ISBN
9788231611752 (h.) : Nkr 199.00
Hylleplass
u 005.13 V