Vis alltid denne fanen
Tittelnr
0373531
Tittel
Elevsamtalen, læringsdialog og vurdering
Forfatter
Jensen, Roald
Medvirkende
Leirvik, Camilla Hauren (medforfatter) forfatter
Språk
bokmål
Utgitt
Oslo : Gyldendal akademisk , 2015
Omfang
96 s. : fig.
Opplysninger
Har bibliografi, innholdsfortegnelse, register . - Boken handler om hvorfor det er viktig å snakke om læring, hvordan dialog kan fremme læring og hvordan dette kan inngå i en helhetlig praksisvurdering. Den inneholder to deler. Del en er viet tanker om læringsdialog og dens betydning for læring. Læring settes her inn i en helhetlig og overgripende sammenheng og det gis eksempler på ulike innfallsvinkler til læringsdialog. Del to viser hvordan læringsdialog kan brukes i forskjellige tidsspenn og hvordan læringsdialog og vurdering kan ses i en større sammenheng i skolens virksomhet. Roald Jensen jobber ved lærerutdanningen ved Høgskolen i Vestfold. Camille Hauren Leirvik er ansatt i Utdanningsetaten i Oslo kommune, Avdeling for pedagogisk utvikling og kvalitet.
Emner
Elevsamtaler
Dewey
371.102
ISBN
978-82-05-47342-3 (h.) : Nkr 220.00
Hylleplass
371.102 J