Vis alltid denne fanen
Tittelnr
0371751
Tittel
Tilpasset opplæring og individuelle opplæringsplaner : tilfredsstillende læringsutbytte for alle elever!
Forfatter
Nordahl, Thomas 1958-
Medvirkende
Overland, Terje (medforfatter) forfatter
Språk
bokmål
Utgitt
Oslo : Gyldendal akademisk , 2015
Omfang
138 s. : fig.
Opplysninger
Har bibliografi, innholdsfortegnelse, register . - Hva er egentlig inkludering i praksis? Denne boken handler om hva en inkluderende skole er, og hvordan tilpasset opplæring kan fremme læring for elever som strever med det faglige. Forfatterne presenterer forskning om hva som har positiv læringseffekt, og drøfter ulike perspektiver på læringsproblemer. De drøfter videre hvordan PP-tjenesten sammen med skolen kan bidra til å forbedre opplæringen av elever som ikke har forsvarlig utbytte av ordinær undervisning, skisserer hva en individuell opplæringsplan bør inneholde og viser hvordan denne kan bli et aktivt pedagogisk verktøy for læreren.
Emner
Differensiert undervisning
Dewey
371.394
ISBN
978-82-05-47366-9 (h.) : Nkr 260.00
Hylleplass
371.394 N